В сърцето на Рила

Една априлска утрин в IVа и IVв класове настъпи оживление. Нашите класни ръководители ни изненадаха с новината, че в края на месец май ще ходим на екскурзия. Маршрутът беше – Рилски манастир, Сапарева баня, Боровец, Самоков.

Дойде дългоочакваният ден. На 28.05., почти неспали от вълнение, рано-рано се качихме в автобуса. Отправихме се към най-големия паметник на културата в България – Рилски манастир, намиращ се в горното течение на Рилска река.

Влязохме в двора на манастира и бяхме очаровани, и опиянени от величието и уханието на иглолистните гори. С интерес изслушахме беседата, запалихме свещички за здраве и продължихме нататък.

В Сапарева баня видяхме единствения гейзер, с температура на водата – 1030 С. Научихме, че градът се намира в полите на Рила планина и че е традиционно място за провеждане на фолклорни събори. Поиграхме си около фонтана, разхладихме се със сладолед и хайде към Боровец.

Боровец е най-старият зимен курорт в България, създаден в края на XIX век. Освен любимо място за скиори, той завладява посетителите с величествените си пейзажи и красиви гледки, откриващи се през вековните борови гори. Въпреки умората, доста се поразходихме по обширните поляни, катерехме се по стръмните писти – зелени и красиви.

Върнахме се в хотела, вечеряхме и отново изненада – дискотека, специално организирана за нас. Прекарахме си страхотно!

На следващия ден продължихме към град Самоков. Посетихме Историческия музей и научихме, че името на града е свързано с огромните механични чукове за добиване на желязо, наречени „самокови“ или самó-кове. Поиграхме си в красивия градски парк, любувахме се на голямото и красиво езеро, в което плуваха бели и черни лебеди. Уморени, но доволни потеглихме към град София. Спряхме да похапнем в Макдоналдс и се отправихме към град Плевен.

Пристигнахме доста уморени, доста доволни, но и доста тъжни, защото осъзнахме, че това беше последната ни екскурзия с нашите класни ръководители – госпожа Събкова и госпожа Личева, на които можехме само да кажем едно голямо „ Благодаря!“.