Първата ни екскурзия в новия клас

Вълнувахме се за предстоящата екскурзия и с нетърпение очаквахме да се съберем с приятелите си от VIIIб  и VIIIи клас. Макар че беше студено и хлъзгаво, нищо не успя да попречи на позитивното ни настроение. След като се настанихме в автобуса потеглихме към първата ни дестинация – Ловеч.

В Ловеч  посетихме музея на Васил Левски. Той е открит на 19 февруари 1954 г. Посрещнаха ни изключително гостоприемно. От екскурзовода научихме повече за живота на Левски, видяхме неговата сабя и кама, както и огромния портрет на Апостола.

След това посетихме старата градска баня Дели Хамам, която е превърната в страхотен виртуален музей на водата. Разказаха ни повече за самата баня, а след това дойде най-интересната част. Прожектираха ни филм за историята на банята и град Ловеч върху…..вода. Беше наистина интересно и неочаквано за нас. Водата „светеше“ в различни цветове и беше просто велико.

Следващият  час прекарахме свободно. Разхождахме се из Ловеч, минахме през Покрития мост и накрая се отправихме към хотела, който се намираше в  село Шипково.

И дългоочаквания  момент – настаняването ни в хотела. Всъщност не ни отне много време, защото бързо всеки си намери компания и започна да се забавлява. Като цяло хотелът беше хубав, стаите бяха просторни, имаше прекрасен изглед навън. Възползвахме се и от закрития басейн. Разхождахме се навън и наблюдавахме красотата на едно непознато място. Навсякъде беше бяло заради снега и това ни доставяше удоволствие.

На следващия ден се събудихме за закуска, а след час се отправихме към Троян, а след това и към  нашия град Плевен.

Ето, че стигнахме в Троян. Там посетихме „Музеят на народните художествени занаяти и изкуства“. Разгледахме наистина интересни неща – от праисторическа до следосвобожденска керамика; дървообработване, металообработване и тъкани и костюми.

И с това нашето приключение стигна до своя край. Качихме се на автобуса и потеглихме за Плевен.

Целта на училищните екскурзии не е само да посетим някой исторически обект, а също и да прекараме повече време със своите съученици, да запечатаме незабравими моменти и някой ден да си спомняме за тях с усмивка.