Първата екскурзия на V „а“ клас!

И ето че настъпи времето на дългоочакваното събитие на 1-ви и 2-ри юни! Това беше много вълнуващо и тематично ориентирано пътуване. И какъв по-подходящ подарък за един малчуган за Деня на детето, от едно пътуване по най-патриотичния маршрут в България – Сопот, Карлово, Калофер, Казанлък. Какво по-вълнуващо от това, на 2 юни – Ден на Ботев и на загиналите за свободата и независимостта на България, да си в родната къща на Христо Ботев в Калофер или в родния дом на Васил Левски в Карлово. А в деня, в който се провежда Фестивалът на българската роза, да си в Казанлък – града на розата.

Въодушевени от предстоящото приключение,  тръгнахме в  7.30 ч. от Плевен. Пътуването ни започна с много смях и забавление. Спряхме за кратка почивка на Беклемето. Не след дълго пристигнахме в Сопот, където посетихме Къщата-музей на Иван Вазов и се снимахме пред паметника на патриарха на българската литература. С посещаването на музея на Васил Левски в Карлово, нашето пътуване все още не беше приключило. Неусетно стигнахме в Хисаря и след настаняването ни в хотела се насладихме на прекрасна разходка из Античния римски град Диоклецианополис, Римската гробница и минералните извори.

Вечерта, както подобава на една екскурзия, бе изпълнена с много шеги и закачки, а със събуждането сутринта знаехме, че ни предстоят още емоции. На 2 юни посетихме къщата-музей на Христо Ботев, след което посетихме Тракийската гробница в Казанлък и се насладихме на отбелязването на празника на розата. Изключитилно впечатлени бяхме от хилядите чуждестранни туристи решили в този ден да посетят България. А за техните възхищения от красотите на България се убедихме лично, след проведен разговор с американци от Тексас, решили да си направят такова далечно пътешествие.  След всичко това уморени и заредени с емоции и впечатления се отправихме обратно към Плевен.

С тази екскурзия бе отбелязан  края на учебната година и началото на ваканцията по един незабравим начин.