Екскурзията на 8а и 9в

Най-сетне настъпи дългоочакваният ден, поставящ началото на нови приключения и незабравими мигове за 8а и 9в клас. Беше десети юни, най-обсъжданият ден в класните ни стаи.

Рано сутринта потеглихме към пещера „Венеца“. Часът на тръгването ни беше седем и половина, а атмосферата в автобуса приличаше на празнична. Пътят беше изпълнен с веселие, песни и усмихнати лица. Чрез забавата ние се радвахме на времето, в което можем да се опознаем по-добре. Когато вече изминахме половината път, спряхме за обяд и почивка, след което продължихме. След втората половина от пътуването пристигнахме в „друг свят“, накратко казано – пещера „Венеца” край село Орешец. Този друг свят е светът на пещерите. Влязохме на две групи, тъй като пещерата е твърде малка, за да побере всички ни. Имайки предвид горещата обстановка на открито, „Венеца“ ни приветства с облекчаваща горещината хладина, която от друга страна ни създаде комфорт и интерес към мястото, което беше неописуемо красиво и магнетично. Докато чакаме другата група, и докато те чакаха нас, посетихме изоставен параклис, който се намираше съвсем близо до „Венеца“. Продължихме към Белоградчик. Когато пристигнахме при „Белоградчишките скали“, бяхме изумени колко красиви  са природата и забележителностите в родината ни. Тръгнахме към град Монтана, където бяхме настанени в хотел „Житомир“, който е разположен в центъра на града. Последва приятна разходка  и отпускане след изморителното пътуване. Вечерта премина весело – с музика, игри и забавления. Когато на сутринта закусихме, приготвихме багажа и се запътихме към град Враца и „Божият мост“. След пристигането си във Враца, посетихме и се снимахме пред паметника на Христо Ботев в центъра на града, разходихме се и се отправихме към последния туристически обект, който трябваше да посетим – Божият мост. Тъй като част от пътят към него беше изграден от стъпала, издълбани в мократа пръст, беше доста хлъзгаво, но това ни накара да си помагаме един на друг. Бяхме изтощени и доволни от преживяното със съучениците, класните ръководители и г-жа Йоана Дойнова. Останахме впечатлени от това, което видяхме и се надяваме следващата година да преживеем също толкова вълнуващо пътешествие.