Екскурзия на 9б и 9в клас

На 17 ноември заедно с класните си Иглика Николова и Галина Димитрова се отправихме към София. Качихме се развълнувани в автобуса и потеглихме. По пътя ни се разкриваха красиви природни гледки.

Пътуването ни не беше толкова продължително и след няколко часа, преминали неусетно, пристигнахме в София. Първата забележителност, която посетихме беше църквата „Св. Александър Невски“, която ни порази с прекрасния си външен и вътрешен вид. Влязохме вътре и търпеливо се наредихме на опашка, за да си купим свещички, които после запалихме, а след това се помолихме за здраве, успехи и късмет.

После  се спряхме пред Народното събрание, чийто надпис гласи „Съединението прави силата“, и се увековечихме, макар че не сме депутати, но пък сме българи.

След това посетихме руската църква „Св. Николай“, която също ни очарова, но прес-тоя в нея беше доста по-кратък, защото вече се бяхме помолили в „Св. Александър Невски“. И двете църкви са много красиви с лъщящите си златни куполи.

Много интересно ни беше да гледаме смяната на караула пред Президентството. Един от двамата гвардейци, които бяха на пост, едва се сдържа да не се засмее, когато на снимката всички трябваше да бъдем клекнали, за да се вижда по-хубаво сградата.

Съвсем близо до Президентството се намира Археологическият музей, в който престоят ни беше доста продължителен. Имаше различни причудливи останки на праисторически животни, красиви бижута, глинени съдове и стенописи, при които се задействаше аларма, ако се приближиш много близо до експонатите, така че сградата постоянно се озвучаваше от опитите ни да ги видим отблизо.

Следващата и последна за деня културна забележителност, която посетихме, беше къщата музей на Иван Вазов. Внимателно слушахме разказа за живота му и за  наградите, които е получил. Една от тях представляваше красива метална лира, по която имаше тънки листенца, на които бяха изписани някои от произведенията му. Беше ни любопитно да разгледаме дома му и да видим кабинета му – мястото, където е творил, и където се намира личната му библиотека.

Накрая, уморени, но и удовлетворени, се върнахме при автобуса и след няколко часа стигнахме в хотела, където се забавлявахме, като танцувахме и играхме хора, а настроението ни беше чудесно.

На следващата сутрин се отбихме до близкия дворец „Царска Бистрица“. Разходихме се из прекрасния парк, който вече беше покрит със сняг, и всичко беше в бяло и в сребърно. Дори водата беше замръзнала. Освен това посетихме галерията и малката църква, до която имаше неголямо заграждение с много млада кошута. За нас тя беше най-голямата атракция.

Денят напредваше, качихме се в автобуса и се запътихме към дома. Всички бяха доволни от преживяното. Въпреки силния вятър и ужасния студ успяхме да посетим  много забележителности. Късно след обяд, уморени и щастливи, се завърнахме в Плевен.