Екскурзия 9м и 9л клас 05-07.06 2016г.

На 5-ти юни 2016г. IXM и IXЛ клас с нетърпение очаквахме да тръгнем за предстоящата ни екскурзия към Велико Търново, Вонеща вода и Трявна. Пътуването ни мина доста бързо. В автобуса всички се вълнувахме. Играхме карти, пеехме, а някои не пропуснахме да си поспим.

Не след дълго пристигнахме в град Велико Търново. Първият обект, който трябваше да посетим беше църквата „Свети Четиридесет мъченици“. За нея научихме, че е от времето на цар Иван Асен II. След това се отправихме към Мултимедийния посетителски център „Царевград Търново“, популярен като „музей на восъчните фигури“. В него под формата на скулптури и стенописи разгледахме исторически личности и паметни събития от периода на Второто българско царство.Малко по-късно нашата разходка из старата столица премина през Самоводската чаршия, където научихме, че през втората половина на XIX век оттам хората са си купували всички необходими продукти. Днес на тази улица можем да видим различни занаятчийски работилници, фотографчийници, кафенета, фурни, както и много сувенирни магазини.Време беше да обядваме. Класните ръководители ни дадоха достатъчно свободно време. Обядвахме, разходихме се и напазарувахме за предстоящия ни престой в хотела.

Отпочинали и превъзбудени се отправихме към Вонеща вода. Пътуването ни беше изключително кратко и приятно. Пристигнахме в хотел „Релакс КООП“. Настанихме се и набързо разгледахме всичко. Имахме свободно време преди вечеря, което използвахме пълноценно. По време на вечерята Йоана Кирилова и Иван Жунтовски от IXм клас не пропуснаха да развеселят обстановката с много изненади и игри. Поради тяхното разочарование, че за поредна година не успяха да се осъществят наградите на СОУ „Иван Вазов“, те сами организираха номинации за двата класа от екскурзията. Победителите от всяка една категория получиха грамоти, а Мис и Мистър Екскурзия получиха по една краставица като награда. След това купонът се пренесе по хотелските стаи.

На 6-ти юни събуждането за някои от учениците беше лесно, но за други беше доста невъзможно. Докато пътувахме към Трявна, в автобуса си пролича кой е купонясвал цяла нощ. В Трявна посетихме Даскаловата къща, която е известна с двете изрисувани слънца на таваните на две от стаите й. Едното е Майското слънце на Димитър Ошанеца, а другото е Юлското слънце на Иван Бочуковеца. След посещението на къщата музей отново имахме свободно време за обяд и разходка. Малка част от нас посетиха Бирарията в града, която е част от 100-те Национални кръчми. В бирарията на град Трявна опитахме „жива“ бира.

В автобуса на връщане още имаше спящи, но това не беше за дълго. В хотела някои от нас посетиха басейна, други фитнеса, трети просто си почиваха, но разбира се, картоиграчите не изневериха на себе си.

След вечерята имахме организирана дискотека, от която абсолютно всички сме доволни. Нямаше ученик, който да не танцува и да не се забавлява. Към 23:30 часа дискотеката приключи и продължихме по стаите в хотела. За някои вечерта беше спокойна, а за други беше по-емоционална. В крайна сметка всичко мина много добре.

7-ми юни беше последният ден от нашата екскурзия. На сутринта преди да отпътуваме си направихме общи снимки пред хотела. Докато пътувахме към Велико Търново, класните ръководители споделиха, че сме били много добри и послушни през престоя ни в хотел „Релакс КООП“. Отново автобусът беше пълен със заспали ученици.

Дойде време да посетим Крепостта Царевец. Изкачихме се и до Патриаршеската катедрала „Свети Възнесение Господне“, която се намира там. Бяхме запознати с историите от сцените, изобразени с рисунки по стените на катедралата. Изморени от изкачването по хълма, се отправихме към центъра на града, където се разходихме и похапнахме.

За жалост краят на нашата екскурзия дойде и отново отпътувахме към Плевен. По пътя ни бяха единици будните ученици. В автобуса беше тихо и спокойно. Но след кратката ни почивка близо до Ловеч, класните само можеха да си мечтаят за спокойствие. Надухме силно колоните с музиката, разиграхме картите и обсъдихме всичко как е минало.

И двата класа искаме да благодарим на класните ръководители Радка Петкова и Дора Въчовска за прекрасната екскурзия, за разбирането и търпението.