ЕДИН НЕЗАБРАВИМ ДЕН

На 19-ти октомври – четвъртък, тръгнахме от Плевен в 8.00 часа сутринта. Всички бяхме ентусиазирани и искрено се вълнувахме за пътуването си до столицата София, където щяхме да видим много забележителности. С нас пътуваше екскурзоводка, която ни обясняваше най-различни и интересни факти, свързани с нашата история. В 8.45 часа се качихме на магистрала Хемус, наречена така заради старото име на Стара планина. Научихме и за главния римски път, който е съществувал преди много години, както и за историята на Сердика – днешна София. Спирахме на бензиностанции да закусваме и да си почиваме от пътя. По време на пътуването, което като цяло беше приятно, всеки се забавляваше по различен начин.

Неусетно пристигнахме в София. Автобусът спря пред храм-паметникът Александър Невски. Първо посетихме Природонаучния музей. Там видяхме голямо разнообразие от животински видове. Освен залата, където са изложени експонатите, успяхме да разгледаме и залата с невероятно красиви минерали и калцити. След посещението в музея се разходихме сред останките от стария град Сердика.

Имахме късмета да гледаме смяната на караула пред Президентството. А след това, уморени от разходката, отидохме в един парк, където си направихме пикник. Чувствахме се страхотно и си споделяхме впечатления от видяното дотук. Не забравихме да почистим преди тръгване. С възстановени сили отидохме до храм-паметникът Александър Невски и запалихме свещички, с молба за здраве.

Естествено не пропуснахме да си купим сувенири от съседната улица. Вече бяхме изморени, но доволни от преживяното. На връщане някои съученици поспаха, а други весело си бъбрехме и разглеждахме малките подаръци, които бяхме купили за семействата си. Пристигнахме в Плевен щастливи от този незабравим ден.