Дългоочакваната и вълнуваща екскурзия на 9г и 9д класове

Рано сутринта на шести юни учениците от девети д и г класове тръгнахме на дългоочакваната ни екскурзия. Поехме към две от най-популярните туристически дестинации в България – Рилският манастир и Банско. Някои от нас не бяха посещавали тези места преди и за тях беше още по-вълнуващо пътуване.

Въпреки, че пътят беше дълъг, това не представляваше проблем и смях и песни изпълваха автобуса. Направихме почивка близо до град София, където „презаредихме батериите“ в Макдоналдс. Още по път екскурзоводът започна своя разказ за красотите на България, като не се ограничи само до обектите на нашата екскурзия. Той обогати знанията ни за София, за Балкана, за разничните равнини и низини, полета и котловини, през които минавахме.

Така, залисани в сладки приказки и увлечени от интересните истории, ние неусетно стигнахме първата си спирка – Рилския манастир. Изненада за нас беше факта, че този манастир притежава статут  на селище с население петдесет и осем души. След беседата в двора на манастирския комплекс имахме възможност да посетим музея на светата обител, Хрельовата кула и централният храм. Имахме свободно време да разгледаме сами и да опитаме от прословутите манастирски мекици.

След това с нови сили се отправихме към Банско, като отседнахме в хотел „Олимп“. Веднага след настаняването част от учениците се ориентира към басейна на хотела, но въпреки хубавото време водата не беше достатъчно топла и басейнът бързо се опразни. Това, обаче не попречи на забавата, която се пренесе в спортната зала с футболен мач на момчетата от двата класа.

След вечерята заедно със своите ръководители си направихме разходка из града. Разгледахме пешеходната зона и видяхме паметника на Паисий. Малко по-късно, щом се прибрахме в хотела, дойде време за дискотеката, организирана от нашите учители в лоби – бара на „Олимп“. Караокето и танците не изчерпаха енергията ни, затова докато едни пееха и танцуваха, други отново се отправиха към спортната зала. Без значение дали с микрофон или топка, учениците изпълниха вечерта с много смях, вълнение и усмивки.

Сутринта, след закуска, групата пак се насочи към центъра на Банско, за да влезе в дома на Никола Вапцаров. В него чрез мултимедийно представяне се докоснахме не само до творчеството, а и до душата на поета. Чухме любимата му песен и разкази на неговата майка, които ни дадоха нов поглед върху личността му. Припомнихме си изученото за Паисий и надградихме занятията си пред къщата му, а последните обекти, които посетихме бяха църквата „Света Тройца“ и къщата-музей „Неофит Рилски“. Преди да тръгнем обратно за Плевен обядвахме в ресторант наблизо и опитахме някои местни специалитети.

Не искахме екскурзията да свършва, но Плевен вече ни липсваше, а пътят към родния град отново беше изпълнен с много песни, шеги и усмивки.