Дългоочакваната екскурзия на 5 а, б и ж клас

И ето най-накрая настъпи дългоочаквания ден – 7 юни 2018 г. Денят на нашата екскурзия. Вълнението ми беше голямо, защото това бе първата екскурзия с новия ми клас, защото екскурзиите са времето, в което преоткриваш най-ценното: приятелството.

Маршрутът Плевен – Сопот – Карлово – Хисаря – Старосел ни беше известен много отдавна. Макар и да бях посещавала и преди тези места, сега беше различно. През цялото време на пътуването разговаряхме и се смяхме. За пореден път осъзнах, че нашата родина има забележителна природа и богата история.

Спряхме за кратка почивка на Беклемето. Пред нас гордо се извисяваха склоновете на Стара планина, а над тях срамежливо се подаваха пухкави облачета.

Заредени с нова енергия потеглихме към гр. Сопот. Там първо разгледахме къщата музей „Иван Вазов“. Възрожденският стил беше навсякъде около нас – калдъръменият двор с чимшири и цветя, вадата с водата, малката порта, която води до експозицията с манекени на герои от произведенията на автора, които оживяват и те пренасят в атмосферата на неговите разкази, повести и романи.

Продължихме обиколката с посещение на девическия метох. В двора ни посрещна най-старата лоза в България – на 3 века. Тук се намира скривалището на Васил Левски, както и килиите на Рада Госпожина и Хаджи Ровоама – персонажи от романа „Под игото“. След това посетихме храма „Св.Св. Апостоли Петър и Павел“, който впечатлява с внушителния си външен вид и декорирания с дърворезба иконостас. В Карлово ни очакваше къщата музей „Васил Левски“. Разгледахме личните вещи, документи, снимки на Апостола, както и кичур от неговата коса.

Крайната спирка за първия ден от нашето пътешествие беше хотел „Яев“ в близост до гр. Карлово. Настанихме се в уютния хотел и в този момент лятното време реши да ни разхлади с топъл дъжд. Това не попречи на доброто ни настроение – беше време за релакс в басейна на хотела и подготовка за предстоящото парти. Вечерта мина в приятни забавления и емоции, в които всички бяхме един отбор. Умората натежа в очите ни и се отдадохме на сън.

Сутринта слънчевите лъчи потропаха на стъклата и бързо станахме, закусихме и потеглихме към Старосел. Там разгледахме Тракийското светилище, което е единствено по рода си. След това посетихме комплекс „Старосел“, в двора на който гордо се разхождаха няколко пауна. Разгледахме и зоопарка към комплекса.

Последната спирка от нашето пътуване беше Хисаря. Разходката в града на минералните извори ни впечатли с крепостни стени от римско време и зеленината в градския парк. След като поскитахме в централната част на града, отново беше време за път – обратно към дома. Всички бяхме доволни и щастливи от преживяното, но и малко тъжни, защото нашето приключение за тази година завърши.

Със спомените, които успяхме да запечатаме и с незабравимите моменти, изпълнени с усмивки и веселие, ще чакаме с нетърпение следващата ни екскурзия, защото няма нищо по-хубаво от това да бъдеш на красиви места с любими хора. А дотогава ще се наслаждаваме на очакваната лятна ваканция.