Вълнуващ спомен от екскурзията на трети клас

Тази пролет учениците от трети а, б и в класове, заедно с класните си ръководители посетиха исторически места и градове, свързани с най-старата история на България и  възрожденското ни минало.

Екскурзията започна с много очаквания и положителни емоции. Първо пристигнахме в град Казанлък и  разгледахме тракийската гробница. Силно впечатление ни направиха стенописите, съхранили сцени от миналото на най-старите жители по нашите земи-траките. Третокласниците се отправиха към центъра на град Казанлък и успяха да съпоставят миналото, отразено в гробниците на траките и съвременното излъчване на китния град на розите.

След почивката се запътихме към град Калофер, център на възрожденската памет за знание и свобода.Там посетихме къщата-музей „ Христо Ботев“ и взаимното училище. Децата изслушаха с внимание и интерес разказа за необикновения героичен живот на поета-революционер. Разгледаха оригинални историчесни картини, снимки и документи посветени на неговия живот и дейност. По време на разходката в сградата на Ботевото школо, учениците се докоснаха до далечната възрожденска училищна атмосфера. Малко по-късно се озовахме на градския площад, където в далечината се издига величествения паметник на Христо Ботев. Направихме снимки за спомен и потеглихме с мисълта, че сме посетили едно свято кътче от нашата история.

Оттам отпътувахме за село Соколица, където се настанихме в хотелски комплекс „Яев“. Това е едно чудесно място, в което децата се отдадоха на свободни игри, разходки и плуване. След вечерята беше организирана детска дискотека.

На следващия ден, веднага след закуската в хотела, екскурзиантите разгледаха забележителностите на град Карлово, посетиха къща-музей „ Васил Левски“. В мемориалния параклис в двора на музея се съхранява част от косата на Апостола, която той дава на майка си Гина Кунчева, със заръка да я пази.

След вълнуващото посещение групата се отправи към град Сопот. Там разгледахме къщата-музей, в която се е родил патронът на училището ни – великият поет и писател Иван Вазов. Учениците бяха особено впечатлени от стаята, която представя възстановка на Бръснарницата на Хаджи Ахил с герои от разкази на  Вазов.

В ранния следобед децата и техните ръководители потеглиха за родния град Плевен, заредени с впечатления и емоции от вълнуващите преживявания.