Една забележителна екскурзия на 5д и 7б клас

Потеглихме рано сутринта от Плевен за гр. София. Нетърпението и очакването на учениците ги беше довело много по-рано на мястото, където очаквахме автобуса. Събрани на групички, те усилено коментираха предстоящата екскурзия.

С идването на автобуса всички се качиха и насядаха по местата си, усмихнати и доволни. Пътуването минаваше във весели шеги и закачки и дори изненадващо се чуваха песни и ръкопляскания. Докато се усетихме, вече бяхме до ботаническата градина на град София. Разгледахме богата палитра от прекрасни цветя, снимахме се. Посетихме и розариума на БАН.

Разходихме се сред ароматните рози, след което имахме посещение в Боянската църква. Екскурзоводката запозна учениците с историята на църквата, но те вече знаеха много за нея „бяха си научили урока”. Боянската църква ни впечатли с древните стенописи и богатата информация, която екскурзоводката ни предостави за историята на църквата.

Обядвахме в „Бояна“ в заведение сред красивата пролетна природа и след това тръгнахме към гр. Банкя. Настанихме се в хотел ”Банкя палас”. Хотелът беше изключително уютен и с чист басейн, пълен с минерална вода. Нетърпеливи децата веднага щом се настаниха, се отправиха към басейна. Вечерта всички се разходихме в центъра на Банкя, разгледахме парка, в който имаше интересни дървесни видове. Разходката и чистия въздух се отразиха добре на всички.

На другия ден след обилната закуска на шведска маса отново имаше „топване” в басейна и много игри и смях. На обяд се сбогувахме с учтивите служители от персонала. Учителите и учениците получиха лична благодарност от управителката на хотела за културното си поведение и покана да отидем и друг път.

На връщане посетихме историческия музей и това беше „черешката на тортата”. От това, което видяхме, у нас се създаде впечатление, че в този музей са събрани всички културни съкровища на българските земи още от времето на траките до наши дни.

Учениците проявиха изключителна любознателност към всички експонати, които разглеждаха и задаваха уместни въпроси. Отново ни бе зададен въпросът в кое училище учат и откъде сме. Бяха похвалени.

Пристигнахме в Плевен, удовлетворени, отпочинали и впечатлени от преживяното.